close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך בכל זאת נצליח לקנות דירה/בית בישראל

מערכת שורשכד ניסן, תשעח09/04/2018

אז מה עושים כשמאד רוצים לקנות דירה ומצד שני המחירים הם גבוהים, עד לא ריאליים? מחפשים פתרונות שיאפשרו הוזלה של מחיר הדירה מבלי לוותר על החלום

תגיות:
ישראלים, אולי יותר מאחרים ברחבי העולם, אוהבים לקנות בתים. רכישת דירה או בית מספקת תחושה של בטחון, של שורשים, של "בית", תרתי משמע.
אז מה עושים כשמאד רוצים לקנות דירה ומצד שני המחירים הם גבוהים, עד לא ריאליים? מחפשים פתרונות שיאפשרו הוזלה של מחיר הדירה מבלי לוותר על החלום.

חוסכים כל הדרך אל החלום
קניית דירה בישראל מהווה אתגר לא פשוט למרבית הזוגות הצעירים שחולמים להקים בית, על כל המשמעויות המתפרשות ממושג זה. החלום הוא דירה בבעלות הזוג, אותה יוכלו לסדר ולעצב כראות עיניהם, לגדל בה את ילדיהם ואולי, בבוא העת, להחליף אותה לדירה גדולה יותר, במקביל לגידול הנפשות במשפחה או שינויים אחרים שמתרחשים בחיינו.

לצד החלומות המאד לגיטימיים האלו, עומדים מחירי הדירות הגבוהים, אולי אפילו גבוהים מדי. זוגות רבים שאין להם הון התחלתי גבוה נתקלים פעמים רבות בחלום שהתנפץ אל נגד עיניהם, ועם ההבנה שדירה בבעלותם היא מושג שהולך ומתרחק מהם.
אולם עם קצת חשיבה מחוץ לקופסה, קצת ערנות, נחישות והתמדה, אפשר למצוא פתרונות שבעזרם אין כל צרך לוותר על החלום.
הפתרון החם ביותר בתקופה זו הוא רישום להגרלת מחיר למשתכן. הגרלה זו מבטיחה למשתתפים שזכו קבלת דירה חדשה לחלוטין מקבלן, במחירים נמוכים משמעותית ממחיר אותה הדירה בדיוק הנמכרת בשוק החופשי. משכנתא במחיר למשתכן היא גמישה יותר, בסכומים גבוהים יותר ועם מסלולים נוחים שיאפשרו לרוכשים לעמוד בהחזרים בקלות.

מחיר למשתכן הוא יוזמה של משרד האוצר שחרט על דגלו לאפשר לכל מי שמעוניין בדירה חדשה לנסות לפחות להגשים את החלום, זאת באמצעות כניסה להגרלה שנותנת את הסיכוי לזכות בדירה טובה, חדשה, זולה וכאמור, עם משכנתא במחיר למשתכן בתנאים מצוינים.

כובשים את הפריפריה
דרך מצוינת נוספת להוזיל את עלויות הדירה שלכם היא פשוט לפרוץ גבולות ולצאת מאזור המרכז המבוקש אל אזורים מרוחקים יותר. עבור רבים הקושי העיקרי נובע מהרצון לגור באזור המרכז, שם, בהתאם לביקוש הרב, ההיצע מצומצם ומה שכבר כן עומד למכירה, הוא יקר מאד, עד כדי בלתי אפשרי עבור רבים שנאלצים לוותר, או להתפשר.

מאידך, רכישת דירה בפריפריה מבטיחה לא רק דירת חדשות ומרווחות במחירים נמוכים יותר מאשר במרכז, אלא גם הקלות מסוימות של המדינה שמעודדת מגורים באזורים אלו. כך למשל תגלו שבערים או יישובים מסוימים תקבלו מענק, באחרים תקבלו פטור ממסים או הנחה משמעותית בהם, ובאזורים נוספים תקבלו תנאי הלוואה מיוחדים, חלק אטרקטיביים ממש כמו המשכנתא במחיר למשתכן.

קופצים על הזדמנויות
דרך נוספת להוזלת מחירי דירות הן מעקב אחר דירות שמתפרסמות בלוחות של כונס נכסים. מדובר בדירות שנלקחו על ידי הבנקים ו/או ההוצאה לפועל, אחרי שבעליהן לא עמדו בתשלומי המשכנתא ונאלצו לוותר על הדירה, או דירות שבעליהן הלכו לעולמם ואין להן כל דורש וכדומה.

דירות אלו הן זולות משמעותית מדירות הנמכרות מקבלן או מפרטיים. המטרה היא למכור אותן כמה שיותר מהר כדי להחזיר לבנק את כפסו ומי שנהנה מכך הוא אתם, הרוכשים.

מה שצריך לעשות זה לעקוב אחר פרסומים של כונס נכסים, אחרי שהחלטתם על התקציב שלכם ופשוט להיות ערניים ועם יד על הדופק, ולהתעדכן באופן קבוע אחר דירות שמעמיד כונס הנכסים למכירה.
כפי ניתן לראות יש לא מעט דרכים שנתין למצוא ולרכוש באמצעותן דירות במחירים זולים ושפויים יותר. צריך רק לעקוב אחר הפרסומים השונים, ללמוד היטב את הנושא ולגשת למכרזים בהם גיליתם שהמחיר המוצע עבור הדירה הוא יותר משתלם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה